Bolu
Abant İzzet Baysal Üniversitesi (BAÜBÜ) Mühendislik Fakültesi Bilgisayar
Mühendisliği bölümü son sınıf öğrencileri, ilkokul öğrencilerinin eğitimine
katkıda bulunmak için proje hazırladı.
Matematik,
fen ve sosyal bilgiler derslerinin bazı konularını seçen mühendis adayları, bu
konuları geliştirdikleri yazılımla cep telefonu ve tablet bilgisayarlara
uyarladı.
Öğrenciler,
sanal gerçeklik gözlükleriyle de kullanılabilen uygulama için artırılmış
gerçeklik modu tasarladı.
Uygulamayla
ilkokul öğrencilerinin dersleri artırılmış gerçeklikle cep telefonu ya da
tablet üzerinden eğlenerek öğrenmesi amaçlanıyor.
“Öğrencilerin
ders çalışma motivasyonu daha kolay sağlanacak”
Proje
danışmanı Dr. Öğretim Üyesi Şafak Kayıkçı, artırılmış gerçeklik yardımıyla
öğrencilerin eğitimine katkıda bulunmayı hedeflediklerini söyledi.
Artırılmış
gerçekliğin, sanal gerçeklikten farklı olduğunu belirten Kayıkçı, şunları
kaydetti:
“Öğrenciler
ellerinde gerçek bir cisim tutarak, gerçek hayata biraz daha yakın olarak
öğrenecek. Bu, ilkokul seviyesindeki öğrenciler için geliştirilmiş bir proje.
Coğrafya, matematik ve diğer derslerde öğrencinin seçimine göre eğitim
programları var. Öğrenciler, konuları ellerinde gerçek bir cisim tutarak,
gerçek hayata biraz daha yakın öğreniyor. Bir oyuncakla oynuyormuş gibi
eğlenerek öğrenecekler.”
Kayıkçı,
bu proje sayesinde öğrencilerin ders çalışma motivasyonlarını daha kolay
sağlayacağını da ifade ederek, şöyle devam etti:
“Burada
ikinci amacımız, öğrencileri cep telefonu bağımlılığından kurtarmak. Daha çok
öğrenmeleri için teknolojileri kullanmak. Ayrıca bu projeyi geliştiren
arkadaşlarımız TÜBİTAK’ın (Teknogirişim Sermayesi Desteği Programı) 1512 için
başvuruda bulundular ve ilk aşamayı geçtiler. Belli bir destek kapsamında
kendileri bunu bir ürün haline getirecekler, kendi şirketlerini kuracaklar. Şu
anda ilgilenen müşterileri de var. Oldukça sevilen bir proje. Öğrencilerimiz
TÜBİTAK desteğiyle ürünün seri üretimini ve pazarlamasını yapacak.”
“Amacımız
eğitim materyallerini tek bir uygulama üzerinden öğrencilere sunmak”
Bilgisayar
mühendisliği son sınıf öğrencisi İlkay Güldalı da uygulamayı okul bitirme
projesi kapsamında geliştirdiklerini aktardı.
Güldalı,
“Günümüzde birçok eğitim materyali büyük hacimli ve pahalı. Bunların
sınıfta her öğrenciye verilmesi mümkün değil maliyetleri nedeniyle. Amacımız,
eğitim materyallerini tek bir uygulama üzerinden öğrencilere sunmak.” diye
konuştu.
Uygulama
yardımıyla küp üzerinden öğrencilerin etkileşimde olabileceği bir eğitim
materyali sunduklarını söyleyen Güldalı, şunları anlattı:
“Örneğin
öğrenciler fen bilgisi dersinde gezegenin yapısını incelemek isteyecek. Bu
noktada geleneksel eğitim materyalleri kitap üzerinde ya da akıllı tahtada
sınırlı. Öğrenci bu iki boyutlu noktada algılamakta zorluk çekebiliyor.
Uygulamamız üzerinden öğrenci tablet ya da telefonunun kamerasına küp
materyalini tuttuğu zaman ilgili eğitim konularına çok daha rahat ulaşabilecek.
Gezegeni kendi avucunun içerisinde tutabilecek.