BAİBÜ Mühendislik Fakültesi Bilgisayar Mühendisliği
Bölümü öğrencileri, görüntü işleme algoritmaları ile tanımladığı yüz
ifadelerine göre hamlelerini belirleyerek satranç oynayan robot kol
geliştirdiler. Robot Kol’un öğrencilerimize, yapay zeka, insan-robot etkileşimi
ve robotik konularında yeni çalışma alanları sağlaması hedefleniyor.
Robot Kol, 7 Mayıs 2019 tarihinde Çankaya
Üniversitesi’nde bu yıl 10’uncusu gerçekleştirilen ve toplam 336 kişinin
katıldığı ROBOÇANKAYA’19 Robot Yarışmasında Serbest Kategoride birinci oldu.
24-26 Nisan 2019 tarihleri arasında Marmara
Üniversitesi’nde 4’üncüsü düzenlenen “Marmara Mekatronik ve İnovasyon
Günleri-MİG” Robot Yarışması’nda ise aynı kategoride ikinci oldu.
Her iki yarışmaya Türkiye genelindeki devlet ve vakıf
üniversiteleri ile uluslararası üniversitelerden izleyici ve yarışmacılar
katıldılar.
BAİBÜ Bilgisayar Mühendisliği Bölümü son sınıf
öğrencileri Fatih Tıngır, Büşra Şeker ve Cem Eren Sert, danışmanlığını Dr. Öğr.
Üyesi Şafak Kayıkçı’nın yaptığı bitirme projeleri kapsamında rakibinin yüz
ifadelerine göre satranç oynayan robot kol (Çolak) geliştirdiler. Geliştirilen
bu ürünle kişi, karşısında gerçekten bir insan varmış gibi satranç
oynayabiliyor.
Robot kol, üzerinde bulunan bir kamera ile rakibinin
kızgın, sinirli, mutlu vb. duygularını analiz edebiliyor. Hamlelerini,
tanımladığı yüz ifadesine göre savunmacı, saldırgan ve atak şeklinde olmak
üzere zorluk seviyelerine göre ayarlıyor.
Sistemde bulunan diğer kamera ile de satranç tahtasının
periyodik görüntüsü alınarak satranç tahtasındaki taşların tanınması ve
konumlarının belirlenmesi sağlanıyor. Mekanik kol; 6 servo motorlu, 80 cm
çalışma mesafesi olup 180 derece dönebilen bir mekanizmaya sahip.